| 21/10/2020 11.15-12.30 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| AÇILIŞ PANELİ |
| Prof. Dr. Abdurrahman GÜZEL |
| Türkçe Eğitiminin Güncel Durumu Üzerine Değerlendirmeler |
| Prof. Dr. Abdurrahman GÜZEL |
| Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri |
| Prof. Dr. Ahmet Bican ERCİLASUN |
| Sözlük Hazırlama "Geleneğimiz" ve Okul Sözlüklerimiz |
| Prof. Dr. Celal DEMİR |
| Rusya’da Türkçe Öğretimi Tarihi ve Bugünü |
| Doç. Dr. Elena OGANOVA |
| 21/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 1. OTURUM |
| Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR |
| Hafî ve Divanı |
| Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR, Lisans Öğrencisi Elif Beyza AYDEMİR |
| Nedîm’in “Var İçinde” Redifli Gazelinin Şerhi ve Yapısalcılık Açısından İncelenmesi |
| Dr. Öğrencisi E. Şeyma YÜKSEL |
| Divan Şairlerinin “Gazel” Kelimesine Bakışı |
| Bil. Uzm. Döne KAYA |
| Tasavvuf Terimlerinin Edebiyat Öğretimindeki Önemi |
| Bil. Uzm. Günel AHMEDOVA |
| 21/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 2. OTURUM |
| Doç. Dr. Mehbube MEMMEDOVA |
| Prof. Dr. Bekir Çobanzade ve Türkçede Terim Yapma Sorunları |
| Doç. Dr. Mehbube MEMMEDOVA |
| Doç. Dr. Rehile GULİYEVA |
| dr.guliyeva@mail.ru |
| Oğuz Qrupu Türk Dillərində Bəzi Sifətlərin Semantik Difrensiasiyası |
| Dr. Öğrencisi Tənzilə ƏHMƏDOVA ELDEMİR |
| Çağdaş Azerbaycan Türkçesindeki Türkçe Kökenli Kelimelerin Fonksiyonel Semantik Özellikleri |
| Sevinç MEMEDOVA |
| 21/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 3. OTURUM |
| Prof. Dr. Dilek ERGÖNENÇ |
| Karahanlı Türkçesindeki Renk Adları |
| Prof. Dr. Dilek ERGÖNENÇ, Y.L. Öğrencisi Kübra CAN |
| Tonyukuk’un Söz Varlığında “Yenilik → Ümumişleklik→ Arkaiklik” Kaderi Yaşayan Kelimeler |
| Doç. Dr. Gızılgül ABDULLAYEVA |
| Kıpçak Türkçesinin Oğuzcalaşmasına Dair Kitābu’l İdrāk li- Lisāni’l Etrāk’teki İsimlerden Örnekler |
| Arş. Gör. Âdem BULUT |
| Codex Cumanicus’ta Geçen Meslek İsimleri |
| Beytullah KOCABAŞ |
| 21/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 4. OTURUM |
| Prof. Dr. Eyüp AKMAN |
| TDK İlköğretim Türkçe Sözlük'ün Türkçe Ders Kitaplarındaki Anlamı Bilinmeyen Kelimelere Göre Değerlendirilmesi |
| Öğr. Gör Selçuk DAĞDELEN, Prof. Dr. İhsan KALENDEROĞLU, |
| Türk Dilinin Söz Varlığı KONU : Dilimizin Gizemini Bozmak ve Kelimelerin İçini Boşaltmak !.. |
| Dr. Hayrettin PARLAKYILDIZ |
| Tıp Terimlerini Türkçeleştirme Çalışmaları |
| Dr. Öğrt. Üyesi Genç Osman GEÇER, Öğretmen Emrah GÜÇ |
| Nüvit Özdoğru’nun “Türkçemiz” Adlı Eseri Üzerine Kelime Öğretimi Bakımından Bir İnceleme |
| Dr. Tahir TAĞA |
| 21/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 5. OTURUM |
| Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ |
| Dil Savaşları İçinde Türkçemizin Geleceği |
| Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ |
| Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Stratejik Bir Bakış |
| Prof. Dr. Sefa YÜCE |
| Ömer Seyfettin'in Anlatılarında Türkçe Duyarlılığı |
| Dr. Öğrt. Üyesi Mehmet Halil SAĞLAM, Y.L. Öğrencisi Mehmet MİÇOOĞULLARI |
| 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın Dil Politikası Açısından Değerlendirilmesi |
| Dr. Öğrencisi Sinan YENİAY |
| 21/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 6. OTURUM |
| Prof. Dr. Ali YAKICI |
| Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Film Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Çankırı BİLSEM ve Fen Lisesi Örneği |
| Prof. Dr. Ali YAKICI, Dr. Öğrencisi Özge ASLANEL |
| Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Teknoloji Faktörünün Toplumsal Değişmeler Bağlamında Değerlendirilmesi |
| Prof. Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN, Dr. Öğrencisi Hülya Kübra GÜRSOY |
| Edebî Eser ve Sinema Filmi Olarak Gölgesizler ve Uzun Hikâye’nin Eğitimde Kullanılabilirliği |
| Prof. Dr. Halil ÇELTİK, Dr. Öğrencisi Emin BAŞ |
| Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı Öğrenme Kazanımlarının Kategorileri ve Düzeyleri Açısından İncelenmesi |
| Dr. Eda Nur KARAKUŞ AKTAN |
| 21/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 7. OTURUM |
| Prof. Dr. Zilola KHUDAYBERGENOVA |
| Türkiye Türkçesi ve Özbek Türkçesindeki Bazı Ek Fiillerin Karşılaştırılmalı İncelenmesi Üzerine |
| Prof. Dr. Zilola KHUDAYBERGENOVA |
| Azerbaycan Türkçesi ve Kazan Tatarcasındaki Ünsüz Farklılıklarının Karşılaştırılması |
| Doç. Dr. Gülnara ALİYEVA |
| Türkmen Türkçesinde Tarihi Antroponimlerle Oluşmuş Fiiler ve Bu Antroponimlerle Ad Bilimsel ve Morfolojik Bir Bakış |
| Dr. Öğr. Gör. Asım Çağrı ŞENOL |
| Ahıska Ağzındaki Zarf-Fiil Eklerinin Durumu |
| Dr. Minara ALİYEVA ÇINAR |
| 21/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 8. OTURUM |
| Doç Dr. Murat KÜÇÜK |
| Türkçenin Söz Varlığı Üretiminde Çekim Eklerinin Kullanımı |
| Doç Dr. Murat KÜÇÜK, Y. L. Öğrencisi Ceren GÜVENSEL ERKAN |
| Tarama Sözlüğünde “Gibi, Gibi Olmak, Gibi Göstermek, Görünmek vb.” Anlamını Veren Bazı Ekler, Fiiller ve Sözcükler |
| Doç. Dr. Serpil SOYDAN |
| Tarihî Gelişim Süreci İçinde +DAş Eki |
| Dr. Öğrt. Üyesi Serap EKŞİOĞLU |
| Olumsuzluk İfade Eden An/En Şekli Üzerine Düşünceler |
| Öğr. Gör. Şebnem ABBASOVA |
| 21/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 9. OTURUM |
| Doç. Dr. Derya YILDIZ |
| Use Of Children’s Literature Products In Bibliotherapy |
| Doç. Dr. Derya YILDIZ, Naciye KARA |
| Nurgül Ateş'in Çocuk Kitaplarının Dış Yapı Özellikleri Bakımından İncelenmesi |
| Y. L. Öğrencisi Harun ERCAN, Dr. Öğr. Üyesi Nuray KAYADİBİ |
| Çocuğa Görelik İlkesine göre Türkçe Ders Kitaplarındaki Öyküler |
| Dr. Öğrencisi Tuğba EMİRHAN |
| Roald Dahl’ın “Charlie’nin Çikolata Fabrikası” Adlı Çocuk Romanında Yapısal ve Eğitsel İlkeler |
| Arş. Gör. Kürşat KAYA |
| 21/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 10. OTURUM |
| Prof. Dr. Abdurrahman GÜZEL |
| Covid 19 Salgını Sürecinde Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi |
| Prof. Dr. Abdurrahman GÜZEL, Doç. Dr. Kadir Kaan BÜYÜKİKİZ |
| Yabancı Öğrencilerin Uzaktan Türkçe Derslerine Yönelik Görüşleri Covid-19 Salgını Dönemi Gazi TÖMER Örneği |
| Öğrt. Gör. Dr. Şeyda YEŞİLYURT |
| Türkçenin Yabancı-İkinci Dil Olarak Öğretiminde Covid-19 Öncesi ve Sonrası Eğitim Uygulamaları |
| Öğrt. Gör. Dr. Murat Sami TÜRKER |
| KOVİD -19 Sürecinde Elektronik Kültürün Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Etkisi |
| Bil. Uzmanı Fadime BOZTOPRAK |
| 21/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 11. OTURUM |
| Prof. Dr. İsmet ÇETİN |
| Battalname'de Kadın Tipolojisi |
| Prof. Dr. İsmet ÇETİN, Emine ÖLMEZ |
| Bektaşi Şâiri Sinoplu/Batumlu Yesârî Baba Hakkında Yeni Bilgiler |
| Prof. Dr. Eyüp AKMAN |
| İzmir’de Yaşayan Âşıklık Geleneğinin Geleceğe Aktarılmasında “Kafe-i Âşık Kültür Odası” ve “Karacaoğlan’ın Macerası Adlı Dijital Oyun”un Etkileri |
| Necati ÖZCAN |
| İlk Türk İslam Eserlerinde Hz. Muhammed Algısı |
| Doç. Dr. Elnura AZİZOVA |
| 21/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 12. OTURUM |
| Prof. Dr. Güzeliye HAZİEVA |
| Таtar Geleneklerinde Ayşe-Fatima Teonimi |
| Prof. Dr. Güzeliye HAZİEVA |
| Kreşin Tatarlarının Sofra Türküleri |
| Doç. Dr. Zoya KİRİLLOVA |
| Nefret Söyleminin Türkiye Türkçesi ve Türkmen Türkçesi Açısından Karşılaştırılması |
| Y. L. Öğrencisi Gül AKBAŞ, Dr. Hicret Dilan DAŞDEMİR |
| Çağdaş Türk Lehçelerinde "Afiyet olsun!" Anlamında Kullanılan Kalıp Sözler |
| Arş. Gör. Derya KARATAŞ |
| 21/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 13. OTURUM |
| Prof. Dr. Naciye ATA YILDIZ |
| İç Anadolu Bölgesinde Kadın Baş Giyimi ve Aksesuarlarıyla İlgili Söz Varlığı |
| Prof. Dr. Naciye ATA YILDIZ |
| Domaniç Merkez Ağzından Derleme Sözlüğü’ne Katkılar |
| Doç. Dr. Süleyman EROĞLU |
| Anadolu Ağızlarında Erkekle İlgili Söz Varlığı |
| Dr. Öğrt. Üyesi Gül YILMAZ ÇAL |
| İsmail Hakkı Bursevi’nin Pend-Name Şerhinde Türkçe Söz Varlığı |
| Dr. Fatih YERDEMİR |
| 21/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 14. OTURUM |
| Doç. Dr. Ahmet BALCI |
| Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Noktalama İşaretleri Açısından Değerlendirilmesi |
| Doç. Dr. Ahmet BALCI, Öğretmen Asena ERK |
| Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Çeviri Metinlerin Zihniyet Değişimleri Bağlamında Değerlendirilmesi |
| Öğrt. Gör. E. Damla TURAN |
| 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Hikâye Edici Metinlerdeki Retorik İlişkiler |
| Dr. Öğrencisi Hacer TEKERCİOĞLU |
| Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öyküleyici Metinlerin Eleştirel Düşünme Becerisi Kazandırma Bağlamında İncelenmesi |
| Dr. Öğrencisi Emine SUR |
| 21/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 15. OTURUM |
| Doç. Dr. Ülker ŞEN |
| Yunus Emre Enstitüsü Arnavutluk Şubesinin Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
| Doç. Dr. Lokman TANRIKULU, Doç. Dr. Mesut GÜN, YL Öğrencisi Meryem DYLA |
| Yugoslavya'da Bir Türkçe Sevdalısı ve Türk Dili İşçisi: Süreyya Yusuf |
| Dr. Sezen SEYFULA, Dr. Öğrt. Üyesi Zeki GÜREL |
| Skrypt do Nauki Jezyka Tureckiego Adlı Kitapta Türkçe Öğretimi |
| Dr. Öğrencisi Serkan İPEK, Dr. Öğrencisi Melike ERDEM İPEK |
| 22/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 16. OTURUM |
| Doç. Dr. İlknur TATAR KIRILMIŞ |
| Bir Osmanlı Gencinin Gözüyle Bursa’ya Seyahat |
| Doç. Dr. İlknur TATAR KIRILMIŞ |
| İlk Türk Dilbilimci Şemsettin Sami’nin Vicdan Adlı Piyesinde Din Olgusu |
| Dr. Öğrt. Üyesi Musa DEMİR |
| Safahat'ta Hüzn'ün Yansıması |
| Dr. Seher ERDOĞAN ÇELTİK |
| Cevdet Bey ve Oğulları ile Buddenbrook Ailesi Üzerine Göstergebilimsel Bir Çözümleme |
| Hayrunnisa GÜRBÜZ |
| 22/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 17. OTURUM |
| Prof. Dr. Fatma AÇIK |
| Özbek Türkçesinde Tasvir Fiilleri |
| Prof. Dr. Fatma AÇIK |
| Yeni Uygur Türkçesinde İşteş Fiiller ve Fiillerin Anlam Bakımından Tamlayıcıları |
| Doç. Dr. Aysun DEMİREZ GÜNERİ |
| Türkmen Türkçesi Sözlüğünde Arkaik Kelimeler Üzerine |
| Dr. Öğrt. Üyesi Önder SEZER |
| Dilde En Az Çaba İlkesi Bağlamında Kırgız Türkçesinde Cümle Ögelerindeki Eksiltili (Eliptik) Yapılar Üzerine |
| Dr. Gülsine UZUN |
| 22/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 18. OTURUM |
| Prof. Dr. Nadir İLHAN |
| Türkçede Eş Anlamlı Kelimeler ve Onların Lehçelere Göre Baskın Hâle Gelerek Ortadan Kaldırdıkları Kelimeler |
| Prof. Dr. Nadir İLHAN |
| Elazığ (Baskil) Fıkralarında Etnonimlerin Uslup-Konnotasiyası |
| Prof. Dr. Dürdane ALİYEVA |
| Türkçe Alıntı Sözcüklerden Arnavutçada Yeni Sözcükler Türeten Paradigmaları Üzerine |
| Doç. Dr. Spartak KADİU |
| Eski Anadolu Türkçesine Arapçadan Alıntılanmış Bir Fiil Üzerine İnceleme |
| Dr. Öğrencisi Nuray DEMİR ÖZTÜRK |
| 22/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 19. OTURUM |
| Doç. Dr. Kemalettin DENİZ |
| Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar) Kazanımlarında Dil İşlevleri |
| Doç. Dr. Kemalettin DENİZ, Arş Gör. Elif DEMİR |
| Türkçe Öğretmenlerinin Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejilerine İlişkin Bir Değerlendirme |
| Doç. Dr. Yasemin BAKİ |
| "İşlevsel Dil Bilgisi Kapsamında Cumhuriyet Dönemi Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi" |
| Öğr. Gör. Yunus Emre ÇEKİCİ |
| Türkçe Öğretiminde İşlevsel Dilbilgisine Dayalı Söylem Çözümlemesinin Metni Anlamaya Etkisi |
| Dr. Öğrencisi Erkan YEKE, Öğretmen Hasan Yıldız |
| 22/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 20. OTURUM |
| Dr. Öğrt. Üyesi Zeki GÜREL |
| Avrupa'daki Türk İşçi Çocukları için İsveç'te Yayınlanmış Bir Kitap: Köprüler |
| Dr. Öğrt. Üyesi Zeki GÜREL, Rabia Betül GÜREL |
| Amerika’daki Göçmen Çocuklar İçin Hazırlanmış İnside Ders Kitabının Yurt Dışındaki Türk Çocukları Bağlamında İncelenmesi |
| Dr. Hüseyin GÖÇMENLER, Prof. Dr. Fatma AÇIK |
| Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programlarının Amaçları Bakımından Değerlendirilmesi (1969-2018) |
| Doç. Dr. Ülker ŞEN |
| İki Dilli Bireylerin Türkçe Konuşma Becerilerindeki Fonetik ve Prozodik Eğilimleri |
| Dr. Şadan ALTINOK |
| 22/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 21. OTURUM |
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ATABEY |
| Bağımsız Türk Cumhuriyetlerinde Latin Alfabesi Kullanımı ve Kırgız Türkçesinin Durumu |
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ATABEY |
| Edip Cansever’in “Su Altında Kanat Çırpan Üveyik” Şiirinde Modern Dile Karşı Taşra İmgesi |
| Dr. Şener Şükrü YİĞİTLER |
| Osmanlı Devleti’nde Kapitülasyonların Kaldırılması ve Türkçenin Yükselişi |
| Dr. Öğrt. Üyesi Genç Osman GEÇER |
| Divanü Lûgati’t- Türk’te Kader Kavramı |
| Dr. Öğrencisi Nilüfer KARADAĞ |
| 22/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 22. OTURUM |
| Prof. Dr. Habibe YAZICI ERSOY |
| Eski Türkçeden Başkurt Türkçesine Bir Gereklilik/Zorunluluk İşaretleyicisi: {-AhI/-yhI} bar/yuq |
| Prof. Dr. Habibe YAZICI ERSOY |
| "Onomastık Birimlerin Öğrenilmesinde Tarihî Diyalektizimlerin Rolü " |
| Doç. Dr. Galibe HACIYEVA |
| Oğuz Grubu Türk Lehçelerinde Üleştirme |
| Dr. Öğrt. Üyesi Sebahat ARMAĞAN |
| Çuvaşçanın Çokluk Ekine Teorik Bir Bakış |
| Arş. Gör. Kubilay FENER |
| 22/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 23. OTURUM |
| Prof. Dr. Özen YAYLAGÜL ÜSTÜNEL |
| Türkçe Tarihi Metinlerde Dil İçi Çeviri Sorunları |
| Prof. Dr. Özen YAYLAGÜL ÜSTÜNEL |
| Çeviride Zarf-Fiil (Gerundium) ve Birleşik Zarf-Fiil (Quasi Gerundium) Yapılarının Doğru Dilbilgisel Yapılarının Bulması, Kayıpları ve Kaymaları Üzerine |
| Doç. Dr. Xhemile ABDİU |
| Tercümede Metafora |
| Dr. Dilşade MUBARAKOVA |
| Türkçede İlk Tercüme Eleştirisi: Kıssa-i Anter Mukaddimesi |
| Dr. Öğrt Üyesi Muhammed İkbâl GÜLER |
| 22/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 24. OTURUM |
| Prof. Dr. Alparslan OKUR |
| Eleştirel Dinleme Becerisinin Kapsamının İncelenmesi |
| Dr. Nahide İrem AZİZOĞLU, Prof. Dr. Alparslan OKUR |
| Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâları ile Akademik Dinleme Becerisi Yeterlilikleri Arasındaki İlişki |
| Doç. Dr. Hatice ALTUNKAYA |
| Türkçe Öğretmenlerinin Ders Kitaplarında Yer Alan İzleme Metinlerine İlişkin Görüşleri |
| Doç. Dr. Murat ATEŞ, Dr. Öğrencisi Murat ACELE, Dr. Öğrencisi Ali Umut AŞÇI, Öğr. Gör. Ahmet Gürkan KARATAŞ |
| Dinleme/İzleme Kazanımlarının Türkçe Ders Kitaplarına Somut Yansımaları (Beşinci Sınıf Örneklemi) |
| Bil. Uzmanı Meltem ÇETİNKAYA |
| 22/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 25. OTURUM |
| Prof. Dr. Muhammed Eyyüp SALLABAŞ |
| Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar |
| Prof. Dr. Muhammed Eyyüp SALLABAŞ, Dr. Öğrencisi Mehmet Önder KARACAOĞLU |
| Edebî Eserlerin B1 Düzeyine Uyarlanmasında Ayaşlı ve Kiracıları Romanı Örneği |
| Prof. Dr. Muammer NURLU, Dr. Öğrencisi Ahmet ŞANAL |
| Türkçenin Yabancı/İkinci Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Genel Sorunlarla İlgili Çalışmalara Yönelik Bir Değerlendirme |
| Öğrt. Gör. Serdar BAŞUTKU |
| Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programındaki Dinleme Kazanımlarının Bilişsel Stratejilere Göre İncelenmesi |
| Okutman Aslı AKINCILAR, Arş. Gör. Çiğdem YALÇIN |
| 22/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 26. OTURUM |
| Doç. Dr. Ayşe Nur SIR DÜNDAR |
| Cevâhir Nâm Kitabı Adlı Eserin İmlâ Özelliklerine Ait Tespitler |
| Doç. Dr. Ayşe Nur SIR DÜNDAR |
| Eski Türkçede Açıklama Yan Cümlelerinde Bir Geçiş Örneği |
| Doç. Dr. Ümit HUNUTLU |
| "Nûrı’l-İslâm Adlı Fıkıh Metni ve Bu Metindeki Ağız Özelliği Gösteren Unsurlar" |
| Dr. Ömer GÜVEN |
| Bayburt İli Ağzındaki̇ Türkçe Sözcüklerin Ses Bilgisi Açısından Art Zamanlı Olarak İncelenmesi |
| Y.L. Öğrencisi Gökçe COŞKUN |
| 22/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 27. OTURUM |
| Prof. Dr. Mukhabbat KURBANOVA |
| Navoiy Va Bobur Ijodida Go`Zallik Tushunchasini Ifodalovchi Birliklar |
| Prof. Dr. Mukhabbat KURBANOVA |
| Batı Oğuz Yazı Dili Geleneğinde Ukrayna Çıkışlı Türk Transkripsiyon Metinleri (‘Ukrayna Arşiv ve Müze Fonlarında XVIII. - XXI.yy. Doğu Çıkışlı Eserler: Açıklamalı Bibliyoğrafya’ projesi) |
| Doç. Dr. İryna DRYGA |
| Gagavuz Türkçesindeki Tasarlama Kiplerinin Semantik Düzlemde İncelenmesi |
| YL Öğrencisi Leyla DİLEK |
| Çağdaş Türcelerin Assosyatif Grameri |
| İsmail Babaş KAZIMOV |
| 22/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 28. OTURUM |
| Doç. Dr. Ömer SOLAK |
| Dilbilim ve Edebiyat Bilimi İlişkisinin İmkânları |
| Doç. Dr. Ömer SOLAK |
| Bulud Karaçorlu Sehend’in Şiirlerinde Yinelemeler ve Koşut Yapılar: Deyişbilimsel (Üslûpbilimsel) Bir İnceleme |
| Dr. Öğrencisi Zari SHİRİZAD, Prof. Dr. İsmet ÇETİN |
| Bahar ve Kelebekler’in Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi |
| Dr. Öğrencisi Esranur KARAÇENGEL |
| Dede Korkut Kitabı Türkistan Nüshası: Salur Kazan’ın Yedi Başlı Ejderhayı Öldürmesi Anlatısının Göstergebilimsel Açıdan Çözümlenmesi |
| Dr. Öğrencisi Kıvılcım POLAT BULMUŞ |
| 22/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 29. OTURUM |
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL |
| Edebî Bir Esere İlişkin Okuyucu Tepkileri Üzerine Bir İnceleme |
| Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL, Prof. Dr. Seyit ATEŞ |
| Yedinci Sınıf Öğrensilerinin Okuma Sürecindeki Uygulamarına Yönelik Görüşleri |
| Dr. Fidan GEÇİCİ |
| İlkokullarda Okuma Kültürüne Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi |
| Dr. Öğretmen Dilek KIRNIK |
| Türkçe Öğretmenlerinin “Okumak Özgürlüğe Uçmaktır” Projesine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi |
| Y. L. Öğrencisi Büşra PEHLİVANLI |
| 22/10/2020 13.00-14.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 30. OTURUM |
| Prof. Dr. Muammer NURLU |
| Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Peyami Safa'nın Esrarlı Köşk Öyküsünün A2 Seviyesine Uyarlanması |
| Prof. Dr. Muammer NURLU, Dr. Öğrencisi Adem KUTLU |
| Okul Öncesi Dönemdeki Suriyeli Çocuklara Türkçe Öğretiminde Yaşanan |
| Dr. Öğr. Gör. Hüseyin GÖÇMENLER, Dr. Sümeyra AYIK |
| Uyum Sınıflarında Uygulanan Yıllık Çerçeve Planı'na İlişkin Öğretmen Görüşleri |
| Arş. Gör. Türkan YILDIRIM |
| 22/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 31. OTURUM |
| Prof. Dr. Asiye Mevhibe COŞAR |
| Türkçe İfade Biçimi Olarak Edebî Sanatlara Bir Bakış: Enjambement |
| Prof. Dr. Asiye Mevhibe COŞAR |
| Türkçe Eğitiminde Bir Materyal Olarak Masal |
| Doç. Dr. Nazife Burcu TAKIL |
| Türk Oyalarının Dili |
| Türk Oyalarının Dili |
| Karabağ Temalı Şiirlerde Edebiyat ve Dil Birliği |
| Prof. Dr. Merziyye NECEFOVA |
| 22/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 32. OTURUM |
| Dr. Zemine ZİYAYEVA |
| Bakü Kültür Hayatında İki Kırım Türkü: Hasan Sabri Ayvazov- Bekır Sıtkı Çobanzade ve Edebî Dil Görüşleri |
| Dr. Zemine ZİYAYEVA |
| Şiir Dili ve Bir Çözümleme Örneği: Abay Kunanbayev, Gözümün Karası |
| Dr. Öğrencisi Tuğçe Nur KESKİN |
| Karay Edebiyatının Genç Kalemi: Szelumiel Lopatto |
| Dr. Murat KOÇAK |
| Azerbaycan Lirik Nesirinde Dil ve Üslup Özelliklerin Yansıması |
| Dr. Sevinç KAZIMOVA |
| 22/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 33. OTURUM |
| Prof. Dr. Funda TOPRAK |
| Tarihî Türk Lehçeleriyle Günümüz Türkiye Türkçesi Arasında Deyim Fiillerinin Değişimi |
| Prof. Dr. Funda TOPRAK |
| Eski Anadolu Türkçesi İle Türkiye Türkçesinde Fiillerin Kullanımı |
| Dr. Öğrt. Üyesi Yasemin ÇELİK |
| Tarihî Kıpçak Türkçesiyle Yazılmış Didaktik Metinlerde Mental Fiiller: Duygu Fiilleri |
| Dr. Emine GÜLER |
| 17. Yüzyılda Gör- Fiilinin Çokanlamlılığı Üzerine |
| Arş. Gör. Fatma ÖZKAN KURT |
| 22/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 34. OTURUM |
| Doç. Dr. Mehmet KURUDAYIOĞLU |
| Türkçe Öğretmeni Adaylarının Hazırlıksız Konuşmaya Yönelik Metaforik Algıları |
| Doç. Dr. Mehmet KURUDAYIOĞLU, Arş. Gör. Büşra KİRAZ |
| Türkçe Öğretmeni Adaylarının Merkezî Öğretmen Atama Sınavına Yönelik Görüşleri ve Bir Atanma Umudu Olarak Dershaneler |
| Dr. Duygu YÜCEER, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba BARUTCU |
| Öğretimde Kaliteyi Arttırmaya Yönelik Eğitici Eğitiminin Etkililiği |
| Arş Gör. Türkan YILDIRIM, Doç. Dr. Fethi KAYALAR |
| Geribildirim Odakları Açısından Türkçe ve Matematik Öğretmenleri |
| Arş. Gör. Rahime ŞENTÜRK |
| 22/10/2020 15.00-16.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 35. OTURUM |
| Prof. Dr. Hasan BAĞCI |
| Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme İnanışları (Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Örneği) |
| Prof. Dr. Hasan BAĞCI, Dilek BAZ BOLLUK |
| Yumuşak Güç Göstergesi: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitapları |
| Öğr. Gör. Dr. Ramazan ŞİMŞEK |
| Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitaplarının Evidensiyel Kategori Bağlamında İncelenmesi |
| Öğr. Gör. Dr. İlke ALTUNTAŞ GÜRSOY, Öğr. Gör. Gökçe TÜRKEN |
| Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim A2 Ders Kitabında Türk ve Yabancı İmgesi |
| Y. L. Öğrencisi Ayşenur KARACA |
| 22/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 36. OTURUM |
| Prof. Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN |
| Uluslararası Öğrencilerin Yabancı Dil Öğrenim Sürecinde Karşılaştıkları Kültürel Aktarımların Yansımalarına Yönelik Bir Çalışma |
| Dr. Öğrencisi Emel ŞAHİNGÖZ, Prof. Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Callan Yöntemi ve Etkinlik Tasarımı |
| Dr. Neşe KARA ÖZKAN |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerileri |
| Arş. Gör. Fatih ARSLAN |
| Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yer Alan B2 Düzeyi Karşılıklı Konuşma Etkinliklerinin İncelenmesi (İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti, Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti) |
| Öğretmen Kürşat İLGÜN |
| 22/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 37. OTURUM |
| Doç. Dr. Ekrem AYAN |
| Babaşahsuvar İle Hasbihal" Adlı Eserin Söz Varlığı Açısından İncelenmesi |
| Prof. Dr. Siham ZENGİ |
| Dîvânu Lugâti’t-Türk’te ve Saha (Yakut) Türkçesinde Yer Alan Gök Cisimlerinin Adlarının Karşılaştırılması |
| Dr. Bekir Yavuz PEKACAR |
| Kazak Edebiyatında Hikâye ve Modern Temsilcisi Aygül Kemalbayeva |
| Y.L. Öğrencisi Simge SOLAK, Doç. Dr. Ekrem AYAN |
| Kırgız Çeçenlik Hüneri ve Ceerençe Çeçen |
| Dr. İlknur BAYRAK İŞCANOĞLU |
| 22/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 38. OTURUM |
| Doç. Dr. Sevda SADIQOVA |
| Ahmet Yesevi’nin Divani-Hikmet'i ve Zihinsel -Ruhsal Kavramların Dilbilimsel Temeli |
| Doç. Dr. Sevda SADIQOVA |
| Kalıp sözlerin Fuzuli’nin Leyla ve Mecnun Eserinde Kültürdilbilim Özellikleri |
| Dr. Öğrt. Üyesi Aynura MAHMUDOVA |
| Siyasetnamelerdeki Unvanlara Toplum Dilbilim Merkezli Bir Bakış |
| Dr. Öğrt. Üyesi Yusuf GÖKKAPLAN |
| Güncel Türkçe Sözlük’te Erkek Maddesi ve Toplumdilbilimsel Sezdirimleri |
| Arş. Gör. Züleyha Hande AKATA |
| 22/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 39. OTURUM |
| Dr. Öğr. Üyesi Banu ÖZDEMİR |
| Uzaktan Eğitimle Türkçe Öğretmeni Yetiştirmek: Türkçe Öğretmeni Adaylarının Görüşleri |
| Dr. Öğr. Üyesi Banu ÖZDEMİR |
| Uluslararası Öğrencilerin Uzaktan Türkçe Öğretimine Yönelik Görüşleri: İZÜTEM Örneği |
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAÇKESEN, Öğr. Gör. Banu ULUSU, Öğr. Gör. Eda KİBAR |
| Uzaktan Eğitim Döneminde Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Dinleme Becerilerine Yönelik Algıları |
| Dr. Öğrencisi Şengül KILIÇ AVAN |
| Türkçe Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim ve Türkçenin Uzaktan Eğitim ile Öğretimi Hakkındaki Görüşleri |
| Arş. Gör. Fatih ARSLAN, Arş. Gör. Suphi Güneş ALAMDAR |
| 22/10/2020 17.00-18.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 40. OTURUM |
| Dr. Öğr. Üyesi Bekir GÖKÇE |
| Özetleme Becerisi Alanında Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi |
| Prof. Dr. Keziban TEKŞAN, Y. L. Öğrencisi Dilek PEHLİVAN |
| Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Hazırlanmış Türkçe Öğretim Programlarında Akıcı Yazmanın Yeri |
| Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE |
| Akademisyenlerin Bilimsel Makalelerindeki Yazım Sorunları |
| Dr. Öğr. Üyesi Bekir GÖKÇE |
| 23/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 41. OTURUM |
| Doç. Dr. Bulat SİBGATOV |
| Tatar Dilinin Bölge Özellikleri |
| Doç. Dr. Bulat SİBGATOV |
| “Manas” Destanında Geçen Tedavi Malzemeleri Adları Üzerine |
| Dr. Öğr. Üyesi Nurgül MOLDALİYEVA |
| Bağımsızlıktan Sonra Türk Cumhuriyetlerinde Dil Politikası: Azerbaycan Örneği |
| Dr. Elçin İBRAHİMOV |
| Nahçıvan Bilimsel Ortamında Güney Azerbaycan Üzere ÜmumTürkoloji Düzeyde Yapılan Dil Araştırmaları |
| Sahab ELİYEVA |
| 23/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 42. OTURUM |
| Doç. Dr. Kemine HEVİLKIZI |
| Zeynep Korkmaz Araştırmasında “Marzubanname” Eseri |
| Doç. Dr. Kemine HEVİLKIZI |
| Huruf-ı Munfasılanın Teorisyeni Doktor Milaslı İsmail Hakkı’nın “Milletleriŋ Terakkîsinde Elifbânıŋ Hissesi” Adlı Makalesi |
| Dr. Ebubekir ERASLAN |
| The Journal of The Royal Geographical Society Dergisinin Doğu Bilimine Katkısı: Orta Asya’daki Türkler ve Türk Dili İle İlgili Yayınlar |
| Dr. Nuray TAMİR |
| Lisânü’t-Tayr’ın Budapeşte Nüshası Üzerine |
| Bil. Uzm. Merve PARLAR |
| 23/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 43. OTURUM |
| Dr. Öğr. Üyesi İsmail Yavuz ÖZTÜRK |
| Anadolu Ajansı Tarafından Yayımlanan Bilgilendirme Grafiklerinin (İnfografik) Metin-Görsel İlişkisi Bağlamında İncelenmesi |
| Doç. Dr. Kemalettin DENİZ, Dr. Öğr. Üyesi İsmail Yavuz ÖZTÜRK |
| Türkiye'de Görsel Okuma ve Görsel Sunu Alanında Yapılan Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi |
| Semra KÖSE, Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL |
| TV Haber Programlarında Yapılan Dil Yanlışları |
| Dr. Öğr. Üyesi Gülşah PARLAK KALKAN, Öğretmen Ali KIRİBİŞ |
| Televizyondaki Türk Dizilerinde Kullanılan Dilin Günlük Türkçeye Yansımaları |
| Öğr. Gör. Nazif Kutay ERDEN |
| 23/10/2020 09.00-10.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 44. OTURUM |
| Doç. Dr. Abdullah ŞAHİN |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreniminde Çevrimiçi Dijital Uygulamaların Kullanım Durumları |
| Doç. Dr. Abdullah ŞAHİN, Mohd MINHAJ |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çevrimiçi Sınav Hazırlama Aracı: Testmoz |
| Dr. Öğr. Üyesi Emrah BOYLU, Öğr. Gör. Kevser Esma ÖZYALÇIN |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Bireylerin Çevrimiçi (Online) Ortamlarda Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesi |
| Öğr. Gör. Muhammet Hüseyin YAZICI |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Mobil Uygulamalarla Sözcük Öğretimi |
| Y. L. Öğrencisi Gamze DELİOĞLU |
| 23/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 45. OTURUM |
| Prof. Dr. Ercan ALKAYA |
| Dede Korkut Kitabında Geçen Butun Binmek ve Sıçrayıp Binmek Deyimleri Üzerine |
| Prof. Dr. Ercan ALKAYA |
| Somatik Deyimlerde Gerçekten Mecaza: Biyolojik Gerçeklikler |
| Dr. Öğrt. Üyesi Yudum KIRMIZI |
| Ömer Seyfettin’in “Başını Vermeyen Şehit’’ Adlı Hikâyesindeki Çekimli Fiil Unsurlarının İncelenmesi |
| Dr. Osman TÜRK |
| İbrahim Tırsî Divanı’nda Yiyecek ve İçecek Adları |
| Öğrt. Gör. Dr. Merve YORULMAZ KAHVE |
| 23/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 46. OTURUM |
| Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa ULUOCAK |
| Risale-i Nikrîsiyye'deki Tıp Terimleri Üzerine |
| Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa ULUOCAK |
| Elektronik Terimleri Bağlamında Türkiye Türkçesi Azerbaycan Türkçesi Terim Birliği |
| Dr. Öğrt. Üyesi Ali Kemal ŞAŞ |
| “Yeni Dünya”nın Habercisi: Salgın Kelimeleri |
| Dr. Öğrt. Üyesi Muzaffer UZUN |
| Aç Bars Hikâyesi’nde Geçen Melez Dinî Terimler |
| Arş. Gör. Aysel AHMEDOVA |
| 23/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 47. OTURUM |
| Prof. Dr. Celal DEMİR |
| Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretiminde Ders Kitaplarının Yeri ve Önemi |
| Prof. Dr. Celal DEMİR |
| Liselere Giriş Sınavı Türkçe Sorularının WEBB’İN Bilgi Derinliği Seviyelerine Göre Analizi |
| Dr. Ahmet KARABULUT |
| Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin PISA’daki Metin Türü Sınıflamasına Göre İncelenmesi |
| Dr. Öğrencisi Rasim TARAKÇI |
| Ahmet Yılmaz Boyunağa’nın Çocuk Kitaplarında Kalıplaşmış Söz Varlığı Unsurları |
| Arş. Gör. Ömer ÇELİK |
| 23/10/2020 11.00-12.50 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 48. OTURUM |
| Doç. Dr. Evrim ÖLÇER ÖZÜNEL |
| Somut Olmayan Kültürel Miras Aktarımında Masal ve Oyun Dili |
| Doç. Dr. Evrim Ölçer ÖZÜNEL |
| Türkçe Eğitiminde Kullanılan Web 2.0 Uygulamaları ve Bu Uygulamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri |
| Doç. Dr. Esra Karakuş TAYŞİ, Y. L. Öğrencisi Ayşenur KIZILMEŞE |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Tekerlemelerden Yararlanma |
| Dr. Öğrencisi Kübra Yıldız AYYILDIZ |
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Otantik Değer Taşıyan Reklam Filmlerinin Kullanımı |
| YL Öğrencisi Tuncay AYVERDİ |
| 23/10/2020 13.30-15.20 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 49. OTURUM |
| Dr. Öğrt. Üyesi Didem AKYILDIZ AY |
| Türkçede Sözlük Birim Olarak Yansıma Sözcükler ve Sözlükselleşme Dereceleri |
| Dr. Öğrt. Üyesi Didem AKYILDIZ AY |
| Sahte Kavramını Karşılayan Çakma, İmitasyon, Kolpa, Korsan, Sözde ve Taklit Sözcüklerinin Kullanımları |
| Dr. Arife Ece EVİRGEN |
| Medyada Türk İşaret Dili |
| Dr. Ebru KABAKÇI |
| Pandemi (Covid-19) İle İlgili Televizyon Kanallarında Yayımlanan Reklamlarda Dil Kullanımı |
| Dr. Öğrencisi Yıldız ÖZBİLEN |
| 23/10/2020 13.30-15.20 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 50. OTURUM |
| Doç. Dr. Sema ASLAN DEMİR |
| Phraseologisms Expressing Failure In Georgian and Turkish |
| Doç. Dr. Lile TANDILAVA, Dr. Nana Tsetskhladze |
| Ömer Seyfettin’in “Pembe İncili Kaftan” Adlı Hikâyesinde Geçen Farsça Kelimeler Üzerine Bir Sözlük Çalışması |
| Dr. Osman TÜRK |
| Kuanşi İm Pusar’daki Alıntı Sözcüklerde Türkçeleştirme |
| Dr. Öğrt. Üyesi Duygu YAVUZ ÖZ |
| Phrases Expressing Deception In Georgian and Turkish |
| Doç. Dr. Lile TANDILAVA, Doç. Dr. Mzia KHAKHUTAISHVILI |
| 23/10/2020 13.30-15.20 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 51. OTURUM |
| Prof. Dr. Namık Kemal ŞAHBAZ |
| Lisans Programında Konuşma Eğitiminin Sorunları |
| Prof. Dr. Namık Kemal ŞAHBAZ |
| İkna Edici Konuşma Becerisinin Geliştirilmesinde Monroe’nun Motive Edilmiş Dizisi Tekniği |
| Doç. Dr. Mehmet KURUDAYIOĞLU, Y. L. Öğrencisi Büşra GOCİAOĞLU |
| Uzaktan Eğitimde Konuşma Becerisinin Artan Önemi |
| Dr. Öğr. Üyesi Osman ÖZDEMİR |
| İletişim Sorunlarının Saldırganlığa Dil Ekseninde Yansımaları |
| Öğr. Gör. Nazif Kutay ERDEN |
| 23/10/2020 13.30-15.20 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| 52. OTURUM |
| Doç. Dr. Yusuf UYAR |
| Beceri Eğitiminde Doğrudan Öğretimin Önemi: Öğretmen Adaylarının Yazma Becerisi Örneği |
| Prof. Dr. Murat ÖZBAY, Doç. Dr. Yusuf UYAR |
| Türkçe Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Farkındalıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
| Dr. Muhammed TUNAGÜR |
| Ortaokul öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Oluşturdukları Paragrafların Niteliği Üzerine Bir Araştırma |
| Dr. Öğr. Üyesi Sedat KARAGÜL |
| 23/10/2020 15.45-17.00 |
|---|
| Oturuma Katıl |
| Prof. Dr. Leyla KARAHAN (Oturum Başkanı) |
| Prof. Dr. Leyla KARAHAN |
| Prof. Dr. Ahmet BURAN |
| Prof. Dr. Hatice ŞAHİN |
| Prof. Dr. İlhan ERDEM |
| Prof. Dr. Serkan ŞEN |